Kurtyny do ciężarówek
Kurtyny do ciężarówek PCV to przegrody pasowe montowane w przestrzeni ładunkowej lub otworach tylnych i bocznych. Służą do ochrony przewożonych ładunków przed pyłem, warunkami atmosferycznymi i insektami, jednocześnie umożliwiając łatwy załadunek i rozładunek bez konieczności zdejmowania kurtyny.
Paskowe kurtyny do ciężarówek i busów typu chłodnia
Kurtyny do ciężarówek typu chłodnia / izoterma to przede wszystkim izolacja termiczna podczas załadunku i rozładunku towarów wymagających zachowania stałej temperatury podczas transportu. Zamontowana przy tylnych drzwiach naczepy lub izotermy zapobiega wnikaniu do wnętrza ciepłych mas powietrza, podczas gdy drzwi pozostają otwarte. Redukuje oszronienie elementów chłodniczych a także minimalizuje ryzyko powstawania mgły. Co najważniejsze pozwala na swobodne przewożenie palet z towarem. Pasy w kurtynie termicznej rozsuwają się pod naporem przewożonego ładunku. Po przejechaniu samoczynnie wracają na swoje miejsce, tworząc na nowo szczelną przegrodę termoizolacyjną.
Czym są kurtyny do ciężarówek?
Kurtyny do ciężarówek (kurtyny pasowe PCV) to system pasków folii zawieszonych w otworach przestrzeni ładunkowej. Zamiast sztywnych drzwi lub rolet, pasy odchylają się przy kontakcie i wracają na miejsce. Dzięki temu kurtyna działa jak elastyczna osłona, nie utrudniając operacji transportowych.
Kurtyny termiczne do samochodów ciężarowych i busów dostawczych
Przesuwna przegroda termiczna do naczepy TIR 250cm
Kurtyna do ciężarówki TIR szerokość 250 cm
Kurtyna do busa, izotermy, dostawczaka – szerokość 1,50m – 2,35m
Przesuwna kurtyna do izotermy, dostawczaka 230cm
Przesuwna kurtyna do naczepy TIR 245cm – 250cm
Kurtyny do kontenerów magazynowych DV HC, chłodniczych RF, chemicznych EX/ATEX
Idealnie dopasowane kurtyny do kontenerów magazynowych 10′, 20′, 40′ a także 45′ w tym podwyższanych High Cube, których wysokość jest większa o 30 cm od standardowych kontenerów. W ofercie także kurtyny PCV do kontenerów chłodniczych 20′ i 40′ RF i FR HC oraz kontenerów chemicznych wyposażonych w specjalistyczne instalacje przeciwwybuchowe, przystosowanych do przechowywania substancji niebiezpiecznych i łatwopalnych.
Kurtyna PCV do kontenera chłodniczego 20’RF HC i 40’RF HC rozmiar 2286x2520mm
Kurtyna do kontenera chłodniczego 20’RF i 40’RF rozmiar 2281x2246mm
Kurtyna do kontenera magazynowego 10′ rozmiar 2343x2397mm
Kurtyna paskowa do kontenera 20’DV rozmiar 2330x2350mm
Kurtyna PCV do kontenera magazynowego 40’DV rozmiar 2330x2350mm
Kurtyna do kontenera 40’HC magazynowego, rozmiar 2330x2655mm
Kurtyna do kontenera 45′ magazynowego, rozmiar 2330×2655 mm
Kurtyna do kontenera chemicznego EX/ATEX rozmiar 2330×2200 mm
Główne zalety stosowania kurtyn w transporcie
Ochrona przed pyłem i kurzem — kurtyny blokują przenikanie cząstek powietrznych do przestrzeni ładunkowej.
Bariera przed warunkami atmosferycznymi — ograniczają przeciągi, opady, owady i wiatr.
Łatwy dostęp do ładunku — pasy się odchylają, nie wymagają demontażu podczas załadunku czy rozładunku.
Redukcja strat termicznych — w pojazdach przewożących towary wrażliwe na temperaturę (np. spożywcze).
Lepsza widoczność i kontrola — przezroczyste pasy umożliwiają obserwację wnętrza.
Uniwersalność — można je dostosować do większości nadwozi ciężarówek (zarówno boczne, tylne, jak i jako osłona rewizyjna).
Typy kurtyn do ciężarówek
Kurtyny standardowe — gładkie pasy PCV, lekka konstrukcja.
Kurtyny wzmocnione / żebrowane — odporne na otarcia i zużycie w intensywnym użytkowaniu.
Kurtyny termoizolacyjne — wersje z folii o właściwościach termicznych (np. Polar)
Kurtyny boczne / tylne — możliwość montażu i adaptacji do różnych konfiguracji nadwozia.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
materiał i odporność na warunki pogodowe,
szerokość i długość pasów dostosowana do otworu nadwozia,
system montażowy (szyny, wieszaki),
możliwość szybkiej wymiany pasów,
przejrzystość i grubość folii dla optymalnej izolacji.
Porównanie typów kurtyn do ciężarówek
| Typ kurtyny | Charakterystyka | Główne zastosowania i zalety |
|---|---|---|
| Kurtyny standardowe | Przezroczyste pasy PCV o standardowych wymiarach (np. 200×2 mm) — lekkie i uniwersalne. | Zastosowanie w pojazdach dostawczych i nadwoziach z częstym załadunkiem; niska cena i dobra widoczność ładunku. |
| Kurtyny wzmocnione / żebrowane | Pasy z wzmocnieniami powierzchniowymi lub strukturą żebrowaną zwiększającą odporność na otarcia. | Polecane przy intensywnej obsłudze, załadunku ciężkim sprzętem, tam gdzie występują tarcia i uszkodzenia. |
| Kurtyny termoizolacyjne (Polar / Super Polar) | Specjalne folie zachowujące elastyczność w niskich temperaturach, lepsza izolacja termiczna. | Transport produktów spożywczych wrażliwych na temperaturę; redukcja strat cieplnych podczas rozładunku. |
| Kurtyny boczne / tylne montowane na ramie | Systemy kurtyn przystosowane do montażu na bocznych ścianach nadwozia lub jako osłona tylna. | Adaptacja do różnych typów naczep i nadwozi; ułatwiony załadunek boczny i tylny. |
| Kurtyny trudnopalne / odporne chemicznie | Materiały specjalne odporne na działanie chemikaliów, ognia lub iskier. | Transport materiałów niebezpiecznych lub praca w warunkach, gdzie wymagane są zwiększone normy bezpieczeństwa. |
Kurtyny standardowe
Charakterystyka:
Przezroczyste, lekkie pasy PCV — uniwersalne.
Zalety:
Dostępne, ekonomiczne, dobra widoczność ładunku.
Kurtyny wzmocnione / żebrowane
Charakterystyka:
Wzmocniona powierzchnia zapobiegająca otarciom.
Zalety:
Większa odporność na uszkodzenia przy intensywnym użytkowaniu.
Kurtyny termoizolacyjne (Polar)
Charakterystyka:
Folie zachowujące elastyczność w niskich temperaturach.
Zalety:
Ochrona ładunku w transporcie chłodniczym, mniejsze straty ciepła.
Kurtyny boczne / tylne
Charakterystyka:
Przystosowane do montażu na różnych typach nadwozi.
Zalety:
Ułatwiają załadunek boczny i tylny oraz adaptację do naczep.
Kurtyny trudnopalne / odporne chemicznie
Charakterystyka:
Specjalne materiały odporne na chemikalia i ogień.
Zalety:
Bezpieczeństwo w transporcie materiałów niebezpiecznych.
Przegrody termiczne do chłodni transportowych
Przestrzeń ładunkową w samochodach ciężarowych a także busach dostawczych można podzielić na wiele stref mikroklimatycznych przy użyciu odpowiednich narzędzi jakimi są przegrody termiczne z pasów folii PCV. Systemy kurtyn termicznych stosuje się w wielu gałęziach przemysłu do przedzielania obszarów o różnych warunkach klimatycznych. Zapewniają one izolację przestrzeni za kurtyną. Przede wszystkim zapobiegają wnikaniu ciepłego powietrza do części chłodniejszej i odwrotnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu jednym transportem można dostarczyć np. produkty głęboko mrożone a ponadto te nie wymagające stałej niskiej temperatury.
Jak kurtyny do ciężarówek obniżają koszty transportu?
Stosowanie kurtyn termicznych przyczynia się do większej ekonomiczności przejazdu. Jest także rozwiązaniem bardziej przyjaznym dla środowiska – jeden przejazd zamiast dwóch. Dodatkowo kurtyny termoizolacyjne można montować w dowolnej części naczepy. Dzięki temu kontener możemy zabezpieczyć zarówno przy drzwiach tylnych jak i w np. połowie – dzieląc przestrzeń ładunkową na strefy.
Bariery termiczne do chłodni samochodowych na wymiar
Termiczne kurtyny do ciężarówek zazwyczaj montuje się do nadwozi chłodniczych zarówno naczep a także busów dostawczych. Standardowe kurtyny do naczep produkujemy w wielu wariantach rozmiarowych, dzięki czemu dopasujesz kurtynę do tira jak i do busa. Jeżeli jednak wśród naszych produktów nie znajdziesz kurtyny do ciężarówki o wymiarach odpowiadających Twoim potrzebom skontaktuj się z nami. Wykonamy kurtynę na podany przez Ciebie wymiar. Standardowa szerokość kurtyny termicznej dopasowana jest do szerokości większości naczep i wynosi 250 cm. Natomiast jej wysokość waha się w przedziale od 260 cm do 300 cm. Dodatkowo oprócz standardowych przegród termicznych do samochodów ciężarowych a także dostawczych busów oferujemy kurtyny przesuwne.
Kurtyny termiczne do izotermy z folii standard lub polar
W ofercie handlowej posiadamy kurtyny PCV do ciężarówek a także busów dostawczych w wersji standardowej. Optymalne warunki pacy dla folii standard to temperatura od -15°C do +50°C. W tym zakresie temperatur kurtyny termiczne do aut ciężarowych zachowują wszystkie swoje właściwości fizyczne takie jak elastyczność, wytrzymałość mechaniczną na zerwania a także zgniecenia i otarcia. Dodatkowo oferujemy przegrody termiczne z folii Polar do kontenerów typu izoterma. Zachowują one swoje właściwości fizyczne w zakresie temperatur od -25°C do +35°C. Na indywidualne zamówienie możemy wykonać kurtynę przystosowaną do skrajnie niskich temperatur sięgających nawet -60°C! Wszystko po to aby ułatwić transport produktów w temperaturze kontrolowanej, niższej niż -25°C.
Jak zbudowane są standardowe kurtyny do ciężarówek?
Pasy w kurtynach izolacyjnych do aut ciężarowych mają szerokość 200 mm i grubość 2 mm. Ich górna cześć okuta jest w blachy mocujące ze stali nierdzewnej INOX. Tak przygotowane pasy wiesza się na hakach wieszaka grzebieniowego przytwierdzonego bezpośrednio do górnej części konstrukcji kontenera (izotermy). System ten nie pozwala na przesuwanie kurtyny i w przypadku przewożenia bardzo wysokiego ładunku pasy można szybko zdemontować. Następnie można je ponownie szybko założyć z powrotem – taki zabieg zdecydowanie przedłuży ich żywotność. Przy ładunkach o standardowych rozmiarach przegroda termiczna nie stawia oporu. Pasy bezproblemowo się rozsuwają a ponadto samoczynnie wracają na miejsce po przejechaniu z paletą. Przy częstych przeładunkach ładunków ponadgabarytowych zalecane są izolacje bramowe do ciężarówek na systemach przesuwnych.
Przesuwne, izolacyjne kurtyny do ciężarówek i busów
Kurtyny przesuwne montowane są w naczepach typu chłodnia a także w busach dostawczych – izotermach. Zamontowane bezpośrednio przy drzwiach zapewniają dodatkową izolację termiczną. Jednak ich prawdziwą zaletą jest zapobieganie utracie zadanej temperatury w kontenerze, podczas gdy drzwi naczepy są otwarte podczas przeładunku. Dzięki temu transport ładunków wymagających stałej temperatury jest łatwiejszy, Możliwe jest także spełnienie rygorystycznych warunków nałożonych przez zleceniodawcę. Z pewnością przy użyciu termicznych kurtyn do ciężarówek realizacja transportu chłodniczego jest znacznie łatwiejsza i nie powoduje ryzyka przerwania zimnego łańcucha dostaw na etapie przeładunku.
.
Kurtyny do kontenerów TIR na szynach i rolkach łożyskowych.
Do pojazdów ciężarowych TIR proponujemy montaż dedykowanego systemu kurtyn termicznych na systemie przesuwnym trzyszynowym. Przede wszystkim pozwala on na zsuwanie jednej lub dwóch z trzech części przegrody izolacyjnej w celu ułatwienia załadunku przesyłek w niestandardowych wymiarach.
System przesuwny do kurtyn paskowych MeVerti
Podwójny uchwyt sufitowy do szyn systemu przesuwnego
Podwójny uchwyt ścienny do szyn systemu przesuwnego
Uchwyt sufitowy do szyny systemu kurtyn przesuwnych
Uchwyt ścienny do szyny systemu kurtyn przesuwnych
Stoper do systemu przesuwnego kurtyn paskowych
Wózek dwukołowy do systemu kurtyn przesuwnych
Wózek czterokołowy do systemu kurtyn przesuwnych
Szyna stalowa, nośna do systemu kurtyn przesuwnych
Jak działają przesuwne kurtyny termiczne do tira?
Kurtyna termiczna dzielona jest na trzy odcinki o szerokość 87 cm każdy. Poruszają się one na potrójnym systemie szynowym, który umożliwia ich zsuniecie na jedną stronę. Kurtyna paskowa do ciężarówki, zsunięta na jedną stronę naczepy Tira ma szerokość 87 cm natomiast światło przejazdu będzie maiło szerokość 163 cm. Przesunięcie środkowej części przegrody termicznej na jeden z boków (światło przejazdu na środku wyniesie 76 cm) lub odsłonięcie jednej ze stron (światło przejazdu 76 cm). Ułatwia to załadunek towarów o niestandardowych wymiarach, które mogłyby uszkodzić kurtynę tradycyjną. Ładunki paletowe o znormalizowanych wymiarach można przewozić przez kurtynę izolacyjną bez jej zsuwania. Pasy w kurtynie rozsuwają się z łatwością na boki a po przejeździe wózka paletowego samoczynnie powracają na miejsce.
Przesuwne kurtyny do ciężarówek - system trój-szynowy kurtyna rozsunięta
Kurtyny do tirów - system trój-szynowy kurtyna z przesuniętym środkiem
Przesuwne kurtyny do naczep - system trój-szynowy kurtyna przesunięta w jedną stronę
Przegrody termiczne do nadwozi chłodniczych - budowa systemu przesuwnego
Podobnie jak kurtyny izolacyjne standardowe składają się one z pasów foliowych zachodzących na siebie z 36% zakładem. Zasadnicza różnica polega na mocowaniu pasów, które nitowane są do kątowników. Te z kolei przykręcane są do wózków łożyskowych poruszających się w szynach nośnych systemu przesuwnego. Trzy szyny scalone są ze sobą za pomocą poprzecznych płaskowników, które posiadają otwory montażowe umożliwiające bezpośredni montaż systemu przesuwnego do dachu / ramy naczepy. Potrójne szyny zajmują niewielką szerokość, aby nie zabierać dużo miejsca z przestrzeni ładowni. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby przede wszystkim były maksymalnie proste w montażu i umożliwiały szybkie otwarcie przestrzeni ładunkowej, bez konieczności demontażu przegrody termicznej.
Blokada położenia ruchomych elementów kurtyny do TIRa
Każdy z trzech odcinków kurtyny do tira wyposażony jest w hamulec blokujący pasy w położeniu zamkniętym lub otwartym, uniemożliwiając ich przesunięcie podczas jazdy czy przeładunku. Odblokowanie hamulca następuje poprzez delikatne pociągnięcie linki hamulcowej w dół.
Przegrody chłodnicze do busa na podwójnej szynie przesuwnej
Z uwagi na mniejsza szerokość przestrzeni ładunkowej przegrody termiczne do busów dostawczych wykonywane są na podwójnych szynach nośnych. Całość światła otworu ładowni podzielona jest na dwie części, każda o szerokości 118 cm. Całkowita szerokość zestawu to 2,3 m. W przypadku kurtyny do busa izotermy istnieje opcja przesunięcia tylko jednej części kurtyny w lewo lub w prawo w zależności od potrzeby. Światło przejazdu wynosi wówczas 112 cm.
Każda z dwóch części przegrody termicznej do chłodni wyposażona jest w dwa czterokołowe wózki łożyskowe a także w hamulec z blokada, uniemożliwiający samoczynne przesunięcie przegrody. Szyny systemu przesuwnego zespolone są ze sobą przyspawanymi płaskownikami w których znajdują się otwory montażowe pozwalające na przykręcenie szyn do sufitu komory chłodniczej.
Masz pytania dotyczące produktów jakimi są kurtyny do ciężarówek i samochodów dostawczych?
Nasi doradcy czekają na Twój telefon od poniedziałku do piątku.
Podpowiemy, doradzimy, wynegocjujemy korzystną cenę przy większych zakupach.
Zadzwoń i skorzystaj z naszego doświadczenia!
Materiały plandekowe do naczep typu firanka
Plandeki stosowane w naczepach typu firanka muszą spełniać specyficzne wymagania, aby zapewnić odpowiednią ochronę ładunków oraz wytrzymałość w codziennym użytkowaniu. PVC to najczęściej stosowany materiał w produkcji plandek transportowych. Charakteryzuje się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, ścieranie oraz wpływ warunków atmosferycznych. Plandeki Cargo cechuje wodoodporność, odporność na promieniowanie UV, łatwość w utrzymaniu czystości oraz wysoka wytrzymałość na rozciąganie.
Czerwona plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Pomarańczowa plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Żółta plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Niebieska plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Zielona plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Brązowa plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Czarna plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Szara plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Srebrna plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Jasnoszara plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Beżowa plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Biała plandeka 650g/m2 Tarpaulin Cargo
Najczęściej zadawane pytania — Kurtyny do ciężarówek
1. Do czego służy kurtyna w ciężarówce?
Kurtyna pasowa montowana w naczepie lub nadwoziu chroni ładunek przed kurzem, wiatrem, owadami i opadami oraz ogranicza straty termiczne — przy tym nie blokuje operacji załadunku i rozładunku.
2. Czy kurtynę można zamontować w dowolnym nadwoziu?
Tak — oferujemy rozwiązania dopasowane do większości typów nadwozi (plandeki, kontenery, skrzynie), z możliwością adaptacji montażu bocznego lub tylnego.
3. Jak dobiera się grubość i szerokość pasów do zastosowań transportowych?
Wybór zależy od rodzaju ładunku i warunków eksploatacji: wąskie pasy (np. 100×2 mm) do przenośników i delikatnych ładunków; standardowe 200×2 mm do uniwersalnych zastosowań; grubsze i szerokie pasy (300–400 mm, 3–4 mm) do większej izolacji i intensywnego użytkowania.
4. Czy kurtyna utrudnia załadunek/rozładunek?
Nie — pasy odchylają się pod naciskiem i wracają na swoje miejsce, dzięki czemu operacje są szybkie i bez konieczności demontażu kurtyny.
5. Czy kurtyny do ciężarówek są odporne na warunki atmosferyczne?
Tak — stosujemy folie PCV z dodatkami UV i antyoksydacyjnymi, które zapobiegają żółknięciu i degradacji materiału na skutek ekspozycji na słońce oraz warunki pogodowe.
6. Czy możliwa jest termoizolacja przestrzeni ładunkowej?
Tak — wersje termoizolacyjne (Polar/Super Polar) znacznie zmniejszają wymianę ciepła podczas załadunku i rozładunku, co jest istotne w transporcie produktów wrażliwych na temperaturę.
7. Jak czyścić i konserwować kurtyny w ciężarówkach?
Kurtyny czyści się miękką ściereczką i łagodnym detergentem; przy silnych zabrudzeniach można użyć myjek ciśnieniowych z odległości. Kontroluj mocowania i naprawiaj uszkodzone pasy na bieżąco.
8. Ile trwa montaż kurtyny w pojeździe?
Montaż pojedynczej kurtyny (standardowej) zwykle zajmuje od kilkudziesięciu minut do 1-2 godzin, w zależności od skomplikowania mocowania i typu nadwozia.
9. Czy kurtyny można szybko zdjąć przed inspekcją lub serwisem?
Tak — dostępne są systemy szybkorozbieralne i modułowe umożliwiające szybkie zdjęcie kurtyny i ponowne założenie bez użycia specjalistycznych narzędzi.
10. Jak dbać o bezpieczeństwo ładunku przy użyciu kurtyny?
Poza właściwym montażem kurtyny zalecamy zabezpieczenie ładunku pasami mocującymi i stosowanie zamków/plomb tam, gdzie wymagane są zabezpieczenia antykradzieżowe — kurtyna służy głównie jako osłona i izolacja, nie zastępuje systemów zabezpieczających ładunek.
Case Study — kurtyny do ciężarówek
1. Dystrybucja spożywcza — redukcja strat temperaturowych
Operator floty ciężarówek chłodniczych zamontował kurtyny Polar w strefach tylnych naczep. Wynik: zmniejszenie strat temperaturowych podczas częstych otwarć, mniejsze zużycie agregatów chłodniczych i niższe koszty paliwa.
2. Firma kurierska — szybsze operacje i ochrona ładunku
W naczepach kurierskich zastosowano szybkorozbieralne kurtyny pasowe. Przeładunki przyspieszyły dzięki braku konieczności demontażu osłon, jednocześnie zmniejszając zabrudzenia ładunku.
3. Przewóz materiałów budowlanych — odporność na uszkodzenia
Przewoźnik materiałów budowlanych zastosował kurtyny żebrowane, co ograniczyło uszkodzenia osłon przy załadunku i kontaktach z krawędziami ładunku — wydłużając ich żywotność.
4. Logistyka w duzej sieci piekarniczej
Sieć piekarni wdrożyła system kurtyn paskowych w swojej flocie pojazdówk oraz na rampie przeładunkowej. W efekcie rozworzone pieczywo izolowane jest od zanieczyszsczeń i niekorzystnych warunków atmosferycznych a ponadto produkty izolowane są przed insektami.
5. Transport chemikaliów — bezpieczeństwo i zgodność
Dla pojazdów przewożących substancje specjalne zastosowano kurtyny chemoodporne i trudnopalne, co podniosło poziom bezpieczeństwa i ułatwiło spełnienie wymogów prawnych.

































